Presentació

Aquest grup està format per Aroa Escribano, Anna Boada, Carla Mestre, Carla Sabater, Júlia Martínez i Júlia Balsells, alumnes de l'assignatura Habilitats Comunicatives. Aquest blog ens servirá per posar en pràctica tot allò que aprenguem al llarg del curs.

dimarts, 24 de novembre del 2015

Reflexió Flipped Classroom

El Flipped Classroom és una metodologia que consisteix en invertir el mètode tradicional. Una part de la matèria teòrica es treballa a casa individualment, per tal de que a l'aula es faci un treball més experimental i cooperatiu, on el rol del professor ja no és de comunicador sinó de guia. Alguns dels avantatges de la classe invertida són: el professor té més temps per atendre els dubtes que puguin sorgir, pot interactuar més amb els alumnes, els pares poden estar assabentats de la matèria que el seu fill/a està treballant a classe, es treballa la cooperativitat i el treball en equip entre iguals reforçant el coneixement o resolent dubtes, es poden realitzar activitats més interactives que són més motivadores pels alumnes...
 Està comprovat que aquesta metodologia incrementa l'aprenentatge de l'alumnat però no es tracta de portar-ho a l'extrem, ja que tampoc es tracta que els estudiants estiguin les 24 hores del dia davant d'una pantalla. Per aplicar aquesta metodologia, l'entorn és indiferent perquè els recursos es poden adaptar, poden ser en format multimedia o físic. És una proposta molt beneficiosa per les dues parts, tant la de l'alumne com la del professor i que cada cop es durà més a la pràctica ja que disposem de molts bons recursos per poder-ho fer.

Per altra banda, trobem que hi ha inconvenients dins el concepte de Flipped classroom.
Avui en dia vivim dins una societat on hi existeix una crisi mundial que afecta a un col·lectiu vulnerable tot i que no ho vegem al nostre entorn; això significa que no tothom pot accedir a aquest recurs (tot i que existeixi wifi gratuït dins de molts locals, aquests locals no tots són adients per aprendre prestant tota la nostra atenció).
Trobem que no hauria de ser una metodologia exclusiva sinó que s’hauria de relacionar i compaginar amb altres mètodes.
El fet d’estar tot programat i saber el que et pots trobar a classe fa que la motivació de l’alumne es perdi ja que si toca treballar un tema que al nen/a no li agrada pot ser que vagi desmotivat a classe o simplement no hi vagi.

Hem de pensar que dins d’una aula ordinària també hi ha alumnes amb deficiències auditives i/o visuals i no sempre els hi va bé fer servir aquet mètode, això els hi perjudicarà aquests alumnes a l’hora d’aprendre. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada