Està comprovat que aquesta metodologia incrementa l'aprenentatge de l'alumnat però no es tracta de portar-ho a l'extrem, ja que tampoc es tracta que els estudiants estiguin les 24 hores del dia davant d'una pantalla. Per aplicar aquesta metodologia, l'entorn és indiferent perquè els recursos es poden adaptar, poden ser en format multimedia o físic. És una proposta molt beneficiosa per les dues parts, tant la de l'alumne com la del professor i que cada cop es durà més a la pràctica ja que disposem de molts bons recursos per poder-ho fer.
Per altra banda,
trobem que hi ha inconvenients dins el concepte de Flipped classroom.
Avui en dia vivim
dins una societat on hi existeix una crisi mundial que afecta a un col·lectiu
vulnerable tot i que no ho vegem al nostre entorn; això significa que no tothom
pot accedir a aquest recurs (tot i que existeixi wifi gratuït dins de molts
locals, aquests locals no tots són adients per aprendre prestant tota la nostra
atenció).
Trobem que no
hauria de ser una metodologia exclusiva sinó que s’hauria de relacionar i
compaginar amb altres mètodes.
El fet d’estar tot
programat i saber el que et pots trobar a classe fa que la motivació de l’alumne
es perdi ja que si toca treballar un tema que al nen/a no li agrada pot ser que
vagi desmotivat a classe o simplement no hi vagi.
Hem de pensar que
dins d’una aula ordinària també hi ha alumnes amb deficiències auditives i/o
visuals i no sempre els hi va bé fer servir aquet mètode, això els hi
perjudicarà aquests alumnes a l’hora d’aprendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada